Tusen lyktor under samma himel

Sjukdagar, 2 sjukdagar här hemma och det har varit så fruktansvärt drygt. Älskar att vara med mon familj, men vara instängd i denna lägenheten med ingen ork till något det kryper i kroppen. Igår var absolut värst, halva dagen spenderades i sängen och halva dagen i soffan. Jag med min ögoninflammation och Astrid som hade feber. 

Idag är vi bättre men ögat är fortfarande ganska irriterade och både jag och Astrid är rätt snoriga. Men vi fick ta en vända till Lidl i förmiddags innan det var dags för lunch och vila. Tobbe väckt oss sen vid halv 3, menade på att vi inte kunde vila länge. Var så förvirrad, visste ärligt inte om det var dag eller natt och att vi lagt oss och vilade var borta för en stund i alla fall innan jag hängde med. 

Har sedan åkt ner med en massa saker till förrådet och passade även på att ta upp julsakerna. Åh vad kliar i fingrarna kan jag lova! Tobbe stod med maten men när den var färdig så gick vi istället ner till biblioteket. Där de samlat en massa ljuslyktor som barn från förskolorna i Bromölla gjort. För att uppmärksamma UNICEFS barnensdag och barnens kriativitet. Astrid har varit med att göra en, vet inte vilken men fint var det i alla fall. Men jag tror Astrid och hennes förskolekompisar har gjort någon av de större i mitten. 

Hem igen för mat och sedan en film och nu ska Astrid sova. Håller tumarna på att hon somnar och stannar i sin säng. Älskar henne, men behöver en paus! Hon har varit uppe på en i två dygn nu utan några större pauser så lite lugn och ro hade varit skönt.