Bättre förändringar

Nu har det snart gått 3 veckor sedan Astrid trillade ner från sängen. Sen dess har vi minsagt haft en stor förändring med våra nätter och sömnen. 


Hennes madrass från spjälsängen åkte ner på golvet den natten och där har den fått stanna sedan dess. Hon slipper spjälsängen som hon hatar och jag slipper ha henne i våran säng. För att få plats bredvid henne fick jag dock bära in den stora soffkudden och lägga bredvid henne. 

Madrassen var dock inte på sådant bra stället med tanke på elementet. Var orolig att hon skulle smälla i huvudet i kanten. Så för 1 vecka sedan ungefär så tog jag tag i sängkammaren och möblerade om. Överlag blev det mycket bättre! Samma kväll kom också Jessica med en madrass som vi fick till Astrid. Så nu sover hon på den så får jag ligga på hennes lilla madrass. Det passade inte att ha hennes längst in så men det går bra ändå.

Hur är nätterna då? De är mycket bättre än hur vi har haft det tidigare. Astrid kommer bättre till ro och sover bättre. Vaknar fortfarande några gånger om nätterna för att se så att jag är kvar. Men räcker oftast att lägga sig bredvid henne, låta henne hålla en hand på mig så somnar hon om snabbt igen. 

Nätterna kan absolut bli bättre och vissa är värre än andra. Men så länge det inte blir som vi har haft det så är jag nöjd. Sen får vi se när hon börja sova hela nätter igen. Det har hon inte gjort nu sedan hon var runt 8 månader. 

Nästa önskemål är också det att hon ska sova på sitt eget rum. Men vågar inte testa det riktigt än, vaknar hon och hittar på en massa hyss medan jag sover. Nej hon får stanna kvar inne hos oss ett tag till. Sen när det väl är dags så får vi komma på något mysigt att fixa till.