🌾🌾🌾Astrid🌾🌾🌾

🌾 1 mĂ„nad

Tiden gĂ„r snabbt och jag vill ju helst att mamma och pappa hĂ„ller mig sittandes. Jag orkar sjĂ€lv inte hĂ„lla uppe min kropp men jag trĂ€nar för fullt! 

🌾 2 mĂ„nader
Jag rör mig mer och mer, mina ben dem sprattlar hela tiden. Fick Àven visa upp alla mina nya trix dÄ farmor fick passa mig nÄgra timmar.

🌾 3 mĂ„nader
Jag har fÄtt mig en disko lampa av mamma och pappa, jag Àlskar den! Jag tycker dock inte om vagnen, sÄ ofta fÄr mamma ta upp mig i bÀrselen. Mamma sÀger att det Àr tryggt i vagnen men jag föredrar massa nÀrhet och möjligheten till att se hela vÀrlden.

🌾 4 mĂ„nader
Hela min familj och nÀrmaste slÀkt Àr samlad för att döpa mig. FÄtt en fin lÄng vit klÀnning och en riktig prinsess klÀnning. Dessutom lyckades jag krÀka pÄ mamma för första gÄngen i ansiktet, fick ju inte smaka pÄ tÄrtan som sÄg sÄ god ut. Men jag har fÄtt gröt och morots- potatispuré och det var ocksÄ gott.

🌾 5 mĂ„nader
Jag pratar för fulla livet men det Ă€r ingen som förstĂ„r jag vad jag sĂ€ger. Jag vill sĂ„ mycket men kan sĂ„ lite. Men jag vĂ€nder mig faktiskt mellan mage och rygg. Mamma och pappa har ocksĂ„ börjat ta med mig till en stor pool dĂ€r jag badar tillsammans med andra bebisar och det tycker jag Ă€r kul. 

🌾 6 mĂ„nader
Har det verkligen gott sĂ„ hĂ€r lĂ„ngt tid?KĂ€ndes som igĂ„r jag var sĂ„ liten jag knappt orkade lyfta pĂ„ huvudet. Men det har hĂ€nt sĂ„ mycket och Ă€ntligen kan jag sitta upp utan att mamma och pappa ska hĂ„lla i mig. Min favorit sysselsĂ€ttning Ă€r att Ă€ta pĂ„ saker sĂ„ som leksaker, möbler och Ă€ven pĂ„ familjen. MĂ„ste smaka pĂ„ allt! 

Jag Ă€r fortfarande mamma och pappas bebis och har jag fortfarande mycket kvar jag mĂ„ste lĂ€ra mig! Krypa Ă€r mitt nĂ€sta mĂ„l, snart har listat ut knepet att ta mig framĂ„t. Tills dess tickar tiden pĂ„ och jag blir bara större och större, utvecklas för var dag. 

Tur jag har mamma som kan förmedla detta till er, precis pĂ„ klockslaget dĂ„ jag har funnits i denna vĂ€rld i 6 mĂ„nader. 01.44, den 11 november 2016 Ă€ntrade jag denna vĂ€rld, kom till ett liv av sĂ„ mycket kĂ€rlek och glĂ€dje. Jag Ă€lskar er mamma och pappa, som ni gör mig! 

🌾 Astrid L Holmquist