Vad är kunskap?

Kvällen är påväg mot sitt slut och jag sitter ensam framför dator, försöker svara på frågan i min rubrik. Inlämningar uppgift 3 startar med frågan "Vad anser du vara kunskap?" Uppgiften är lite större än så för har några sidor i läroboken att läsa på för att sedan skriva en reflektion över vad kunskap är för något. Men allt börjar vad jag anser är kunskap... 


Teoretiskt och praktiskt kunskap, det jag kan och det jag kan fysiskt kan utföra. Ett exempel på detta, men sen då? 

Jo fakta från läroboken som säger till mig att det finns inget riktigt svar på vad kunskap är, utan det finns olika förklaringar, definitioner, nivåer och typer. 

Så långt kommen men hur ska jag kunna reflektera över en sådan simpel sak som begreppet "kunskap"? 

Lagt ribban högt på denna kursen så inte kan man skriva ihop något halvdant. Jag vet jag kan, så jag ska ha, mitt mål är ett A i denna kursen. Inte ska en reflektion över vad kunskap är stoppa mig dit!