Natta Astrid

Idag skulle jag plugga en massa var det sagt och tänkt, men så har inte blivit fallet tyvärr. Motivationen är långt borta och jag drar mig åt att göra andra saker istället, till exempel skriva här. Frågan i sig jag ska svara på är inte svår i sig, bara massa tråkig! Ska skriva om FN's standardregler och Salamancadeklarationen, redo göra deras syfte och sen reflektera utifrån mina egna erfarenheter hur man märker av det. Skit tråkigt! Men ska plugga mer ikväll och sen har jag imorgon på mig, så får jag se om jag hinner blir färdig. Annars får jag helt enkelt vänta tills efter helgen att göra färdigt. 


Just nu sitter jag inne på Astrids rum i alla fall försöker natta henne. Tror dockbhon har somnat men vågar inte röra mig. Har spelat lugnande musik, stått upp och vaggat tills det började göra ont i ryggen. Nu sitter jag på stolen, hon sitter i mitt knä med bena åt varsin sida och så lutar hon på mitt bröst och jag gungar fram och tillbaka. Men hon andas djup så hon måste sova, får väl pausa här och bädda nere henne i sängen.... Hon vaknade när jag lade ner henne och gunga på rumpan hjälpte inte så nu sitter jag här igen med henne i knät. Somnar om ganska snabbt här men väntar lite till innan jag försöker igen att lägga henne. Massa gosigt men hade velat ha sista timmen av kvällen till plugget. 

Annars har vi inte gjort mycket idag, varit hemma. Sjukt deprimerande väder så man känner inte direkt för att gå ut heller. Håller fortfarande tummarna på att det blir fint i Malmö nu helgen när vi är där. I värsta fall få vi sitta i hotell rummet och bara gosa en massa. Men Nej,  vi ska vara ute också. Vi får klä oss efter väder helt enkelt! 

Ett nytt försök att lägga ner Astrid! Skriver mer imorgon när jag finmer tiden. Godnatt när ni väl ska sova.