Går dagens sysselsättning

🇸🇪 Önskar er alla en glad nationaldag! 🇸🇪

Godmorgon på er idag! Hann aldrig skriva ett blogg inlägg igår utan hade händerna fulla hela dagen. Astrid var super gnällig hela dagen men det visade sig att hon var jätte  trög i magen. Hon fick ta i så hårt för att lyckas bajsa att hon kräkts genom näsan. Så det var mycket tuttande och närhet som hon behövde. 

Alltså inte den bästa dagen att påbörja ett projekt men det gjorde jag. Utrensning av vår stora garderob. Där har verkligen allt hamnat som egentligen skulle slängas, ner till förrådet eller bara hamnat där. Så lyckades få iordning där inne vilket tog hela dagen. När Astrid väl somnat gjorde jag också iordning sängkammaren. 

Insåg att upplevelsen med att ha fixat garderoben och sängkammaren skulle bli förstört om det var uppställt i alla andra rummen. Så det fick jag också fixa, stressa sista timmen innan Tobbe skulle komma hem från jobbet. Tog det värsta sen insåg jag att lägenheten var snyggare och fräschare än mig så en dusch var på sin plats! Allt var perfekt och nu saknades bara Tobbe. När han kom hem så fick jag beröm, vi åt kvällsmat, tittade lite på tv och sen var det dags att sova! 

Halv 5 imorse vaknade Astrid, åt och hade sedan svårt att somna om. Men lyckades till slut men tog väldigt lång tid innan hon verkligen kom till ro och djup sömn. Hon tog dessutom upp hela min plats nästan och jag hade bara lite på kanten. Lät henne ligga där så hon kunde sova och jag på som en stel pinne och kunde inte röra mig över huvudtaget. Efter ett tag fick jag väcka Tobbe som fick hjälpa mig upp för att ligga så gjorde inte bra för ryggen. Kunde inte vända mig för då hade jag trillat ner och kunde inte ta tag i madrassen för att trycka mig upp för där på Astrid. Upp kom jag och sen fick jag lägga mig nere vid fötterna istället. Viktigt att få de sista enstaka timmarna av sömn! 

Men nu är vi vakna och idag ska vi kanske på Loppis med mamma. Tobbe ska jobba idag igen så det är ju mindre roligt. Annars har vi inte mycket till planer idag.