Tiden

Som jag önskar att tiden den bara kunde springa förbi just nu! Längtar till så många saker att jag gräver ner mig i så många tankar. 


Först och främst längtar jag så mycket till att jag är färdig undersköterska. Slipper stressen att ha det färdig och den tiden till som krävs för att plugga. Trött på detta nu och vill bara bli färdig med min utbildning! 2 Februari ska jag vara färdig med utbildningen och tills dess ska jag göra färdig specialpedagogiken som jag håller på med nu. Sedan har jag Vård och omsorg vid demenssjukdom, It i vård och omsorg samt sista kursen där även praktik ingår, Äldres hälsa och livskvalitet. 

Jag ser verkligen fram emot Astrids 1 års dag, planera inför den dagen och göra den bästa möjliga första födelsedag till vår lilla flicka. Dessutom, vad kan man ge henne present? Men jag har lovat mig själv att inte börja planera eller ens tänka på det förens efter Haileys dop i september. Jag menar det är ett kalas, inte en stor fest som vi skall ha och 2 månader räcket lång och väl till den planeringen!!

Jag tycker det är super kul att planera, köpa och pyssla med dekorationer. Men det kan verkligen stiga mig i huvudet och jag kan inte sluta tänka på det. 

Sedan Tobbe friade och vi bestämde oss för att gifta oss är vårt bröllop i mina tankar HELA tiden. Vi har satt ett datum om lite mer än ett år men tills dess lär jag trötta ut både mig själv och Tobbe innan vi ens börjar närma oss den stora dagen. Måste lugna mig men jag känner mig helt ivrig, längtar massor och vill göra dagen helt perfekt. Titta på Inspirations bilder gör jag så fort jag får chansen. Är väl viktigt att poängtera här att även om jag är mer intresserad av planering, dekoration och allt som handlar om sådan så är det min och Tobbes bröllop. Detta innebär att vi tar alla beslut tillsammans så det är absolut inte bara jag som bestämmer. Allt jag ser och tänker delas med honom och sen antingen tycker han om det eller så gör han inte det. Men vad vi ska ha på bordet är väl kanske inte prio 1 nu men hade jag fått bestämma hade vi gjort ALLT just i denna sekund. Tobbe brukar säga att han inte försöker tänka på det så mycket, men jag förstår inte hur man inte kan göra det. 

Kan inte tiden bara gå snabbare så jag kan fixa den bästa födelsedag till Astrid, ha färdigt min utbildning och må detta väntade året gå snabbt. Kan inte bärga mig till att bli fru Holmquist!