Påhittad levnadberättelse

Hur kommer det sig att när man försöker vara som tystas, så är man klumpig och högljud? Astrid ligger och sover hos Tobbe i soffan så jag går runt i lägenheten och försöker att inte vara så högljud men det går ju sådär. Men nu har jag i alla fall landat i soffan och tänkte skriva av mig här lite. 


Dagen började med frukost på Böckmans tillsammans med Tobbe, Fanny och så barnen. Full fart på Astrid som alltid men det var både gott och mysigt. De följde även med hem en stund för lite mer kaffe, lek och mys. 

När de gått så satte jag mig till att skicka in gruppuppgiften vi skulle ha gjort i skolan. Vi skulle ju ha diskuterat några frågor men istället blev så att en av dem i gruppen hade svarat på de första 3 och sedan fick vi andra ta en varsin typ. Inte riktigt så det var tanken men jag tog i alla fall en fråga som jag ändå hade tänkt på under hela morgonen och skrev ihop ett svar på det. Svaret blev väl på 1,5 a4 sida medan de andra tydligen bara svarat väldigt kort på resterande frågor. 

Ärligt talat, jag vill inte ha med mitt namn på den uppgift vi skickat in. Så dåligt gjort och inte alls på en nivå där jag ligger, vilket också märks tydligt på hur vi har svarat på frågorna. Men ja, jag får väl ta upp den diskussionen med min lärare om det skulle ha någon betydelse på mitt betyg. 

Har även på börjat veckans uppgift medan Tobbe haft Astrid nu under vilan. Skall skriva en levnadberättelse utifrån det att jag är 85 år gammal. Ingen super svår uppgift men det är ändå lite klurigt att komma på hur framtiden kommer se ut. 

Men detta är vad jag typ kommit fram till än så länge. Kan ju hoppas att i alla fall 2019 blir lite sann 😂

2016 - Astrid
2019- Bebis nr 2 (pojk) & tar körkort
2020- Bebis nr 3 (flicka)
2023- köper ett hus
2025- Utbildar mig till sjuksköterska 

2071- Tobbe dör