Julstädning & julmat

Kvällen är kommen och jag sitter inne på Astrids rum, inväntar att klockan skall bli så pass mycket att det är dags att natta henne. Dagen den har gått förbi snabbt tycker jag men vi har haft fullt upp hela dagen. Tobbe ställde sig i köket i några timmar och fixade till julmat som kommer bli helgens alla middagar. Medan han gjorde det så tog jag tag i julstädningen i hela lägenheten. Astrid gjorde det Astrid ska göra, plocka fram de leksaker jag precis plockat undan. 


När Astrid vilat middag så stack Tobbe iväg och vi här hemma fixade det sista av städningen. Packade sedan vagnen full med våra balkong möbler för att ta ner det till förrådet, prefekt med vagnen så fick Astrid vara i famnen. Lämnade av möblerna och tog med oss upp alla våra julsaker. 

Maten den var god, dock så hamnade Astrids tallrik snabbt på golvet efter det att hon plockat i dig all ägg. Den lilla klick kaviar hon fick på sin tallrik var sedan absolut  inte populär! Ja och sen dess har vi mest tagit det lugnt och lekt. Jag har tjuvstartat lite julpyntning inne på Astrids rum med julgardiner och hennes lilla julgran. 

Resten av kvällen bli lugn. Är redan trött så slänger mig nog i soffan framför en film eller något.