Apelsiner & Nejlikor

Döds trött idag! Trots 2 timmars vila under förmiddagen så har dagen inte varit mer än fruktansvärt ansträngande. Astrid kom och satte sig bredvid mig, lutade sig och bara somnade när klockan var runt halv 10. Jag passade på att göra detsamma kan jag lova! 


Sen blev det lunch och när Tobbe också väl var vaken så fixade han middag till mig och Astrid. Bara nån timme senare åkte han till julbordet och då var det bara vi två igen. Väldigt tacksam för att slippa laga mat idag i alla fall! När han gick bestämde jag mig för att vi skulle gå ut lite, få frisk luft och då passade vi på att ta maxi. Handlade bara "julsaker", till baket som skall ske, apelsiner och nejlikor som jag sysselsätter mig med ikväll. Lite julpapper men också lite Lucia kläder till Astrid, köpte mycket större storlek så att de även passar nästa år.  

När vi kom hem åt vi middagen, tittade på julkalendern och sedan försökte jag ta lite fotografier på Astrid. Gick inte som jag tänkte mig men fick kanske nån bra bild, får försöka ute imorgon. Vi är verkligen sent ute med julkorten i år men vi har haft fullt upp med annat.  

Astrid har redan vaknat två gånger ikväll så förvänta mig ännu en jobbig natt. Men ikväll ska jag bara sitta här i soffan, pyssla med mina apelsiner framför Harry Potter och hemligheternas kammare.