Plugg inför prov

Dagens har precis börjat och jag tog mig en liten sovmorgon medan Tobbe fixade Astrids frukost. Ska om en stund gå ut tänkte jag, inom biblioteket på ett ärende och sen gå en liten sväng med Astrid. Tobbe har ska på annat ärende så vi möts upp här hemma. Sen ska jag sätta mig framför datorn och bara plugga, plugga och plugga. Prov imorgon och jag vet ärligt inte hur det ska gå! Inte alls förberedd och har inte riktigt haft tiden till plugg och så har jag inte riktigt tagit mig tiden heller. Men ett godkänt ska jag väl förhoppningsvis klara av så jag kan gå vidare i kursen. 


Att plugga medan man är mamma ledig är krävande men det går absolut. Man behöver disciplin och en andra förälder som då är Tobbe. Nu har jag haft oturen med att Tobbe jobbade massor förra veckan samt att Astrid varit febrig och behövt massor med närhet. Ger inte mycket till tid till plugget när Astrid enbart sover om hon får sova hos en och en blir jag då Tobbe jobbat. Men så är det ibland och det får man räkna med, synd det blev så precis innan jag ska ha prov bara. Men en massa plugg idag och imorgon på förmiddagen så ska väl jag kunnat lyckas.