Malmö & Royal Thai

På väg hem till moster körde vi inom Arlöv för att titta på mormor och morfars hus. Kände knappt igen mig alltså, var ett helt annat än innan det blev sålt. Kändes konstigt, lite tungt men samtidigt skönt. Vill ju så klart att huset ska vara kvar med alla de minnen som det bär med. Men nu har det ändå blivit sålt till någon som kommer ta hand om huset. Hellre det är att det skulle fallera helt. Men inte trodde man att det skulle se så annorlunda ut, ska bli spännande att se resultatet sen i alla fall.


Vi var även inom graven och tände ljus. Önskar de hade varit vid livet för att hinna träffa Astrid, vilket underbar syn det hade varit att se Astrid sitta i morfars knä eller med mormor som hon är döpt efter. Men de har levt ett långt och lyckligt liv så det känns ändå okej. 

Hem till moster sen där det bjöds på lunch, var trevligt och kul att träffa henne. Även att hon fick träffa Astrid. På hemvägen sov Astrid som en stock fram tills vi kom till Ekohallen som vi tog en vända på. Köpt lite saker bland annat till Astrid som solskydd till vagnen sen unnade jag mig själv med en ny tröja. 

Här hemma satt sedan Annika och Pontus, Tobbe var på Royal och tittade på Hockeyn. Bestämde oss sedan för att också gå ner för att äta middag, även mamma kom ner och åt med oss. Så där satt vi ikväll, åt mat och hade det trevligt.  Skönt och kul att komma ut lite och Astrid var så duktig så, hängde på och sa inte mycket för sig. Så denna dagen har minnsan varit bra! Men nu är jag massa trött! Ska lägga ifrån mig mobilen och gosa ner mig med täcket. Vad som väntar imorgon vet jag inte, men det märker man. Godnatt!