Går kvällen

Var riktigt gott med grillat spett igår, men det lär vi ju inte direkt äta igen inom det närmaste. Tog ganska lång tid och tydligen var det jobbigt. Tobbe som sköter grillningen och jag var bara inom hus så länge, lekte med Astrid. 


Hockey resten av kvällen som slutade med att Brynäs gick till final. Mycket spänning och nervositet kan man lungt säga att det fanns i rummet. 

Astrid var också lite extra mammig igår, speciellt efter maten. Då dög inte ens Tobbe, men det var nog bara för att hon var trött, var inte hemma och så. Men det gick ju bra ändå, lyckades få henne somna. Hon vaknade några gånger men till slut så sov hon som en stock, ett tag i alla fall. Vaknade sen strax efter matchen var slut och vi drog oss hemåt där efter, även Pontus hängde med för att sova här i natt. 

Varnade Pontus att Astrid kunde skrika ganska mycket och högt på natten. Hon är inte alls förtjust i blöjbytet som måste göras efter hon har vaknat om natten. Men i natt har hon bara lurat mig flera gånger. Gnällt till så jag vaknat, men när jag gått in till henne för att ta henne så har hon somnat om igen. Ändå inte så att jag gått in för att hon gnällt 2 sekunder men en liten kort stund så man verkligen tror att hon är vaken. 

En stund innan klockan 8 vaknade hon på riktigt, så nu har hon ätit och somnat om. Dock så ligger hon är mellan mig och Tobbe nu. Får lova att gosa lite innan det är dags att på börja denna dagen.