Sveaslife

Det var nu 16 veckor sedan jag påbörjade skriva detta blogg inlägg men kom aldrig till att skriva färdigt det. Sen har det bara legat och väntat, tills idag.

26 februari 2012 skaffade jag denna blogg och ända sedan dess har det varit "Sveaslife". Svea kommer ifrån mitt fulla namn Sofia Viktoria Elisabeth Andersson. Ärligt talat så visste jag inte vad jag skulle döpa bloggen till och det har liksom sedan bara hängt på. 

Men nu mer än 5 år efter känns det inte längre som mig. Kallar mig själv inte för Svea längre och så gör ingen annan. Jag har dessutom förändrats så mycket sedan jag startade denna bloggen. Om inget annat så har jag utvecklas och växt upp. Jag menar det första ordet, i mitt första blogg inlägg var ordet "shuu". 

Har kommit till den punkt där jag funderar på att ändra namnet på bloggen i alla fall. Till vad har jag absolut ingen aning samt att det känns lite tråkigt att ändra. Även om jag växt ifrån Sveaslife lite så har det ändå hängt på i 5 år nu. Känner mig kluven, men om detta inte är Sveaslife, vad är det då? 

(Hade kunnat ändra det till Astridslife, bloggen handlar ju ändå mer om henne än mig själv. Haha nejdå, bloggen förblir min, ska handla om mitt liv, sen är Astrid en väldigt stor del i mitt liv helt enkelt.)

Och här slutade jag skriva för 16 veckor sedan.

Sen dess har mitt liv gått åt en annan riktigt som innebär att namnet på bloggen kommer inom tid inte vara så aktuell. Tobbe friade och nu planerar vi bröllop inför nästa sommar. Detta innebär även för mig namn byte från Andersson till Holmquist och inte kan bloggen heta "seah".


Det har aldrig heller kommit till mina tankar och är inte aktuellt att jag skulle över ge denna bloggen och starta upp en ny. Här jag jag skrivit i så pass länge och har allt här! Funderar jag på vad jag sysslade med för kanske 3 år sedan idag behöver jag bara gå in i arkivet och ta fram det. Här följer mitt liv i fem och allt som har skett under den tiden. 

Så nu till min stora fundering, Sveaslife är en symbol för mitt förflutna. Vad är nu passande för min framtid?