Bananbajs

Dagens planer blev inte riktigt som tänkt, vi fick inget besök av Fanny och Annika utan vi får ses en annan dag. Sedan har det regnat så mycket under dagen så vi ställde in grillningen. Tar den imorgon istället, då vi hoppas på lite bättre väder. Dagens middag fick bli korv i bröd här hemma, sen har vi inte direkt gjort något mer idag. 


Satt i telefon kö i över 1 timme till 1177, vilket var fruktansvärt drygt och hon jag pratade med där satt mest tyst i andra sidan luren. Astrid bajsade massa små svarta saker idag igen som hon även gjorde för ett tag sedan. Ser ut som små trådar eller kryddor, men kände jag skulle råd fråga i alla fall. Hon jag pratade med hade verkligen ingenting att säga men till slut sa hon att vi skulle avvakta över helgen och prata med BVC sen.

Skrev även ut i den facebook grupp jag är medlem i med mammor som väntade barn förra året. Frågade om någon hade varit med om det. Fick ganska många kommentarer där alla skrev att deras bebisar bajsat så efter de har ätit banan. Astrid åt banan igår och åt det även förra gången hon bajsade så, drar då alltså den slutsatsen att detta är "bananbajs". Inte lätt att vara första gångs mamma, men det är helt fantastisk! Många nya situationer och frågor att få svar på. Kommer dock rådfråga BVC om detta efter helgen, för att vara på säkra sidan. 

Är inte orolig över Astrid, hon är lika glad och pigg som alltid. ♡ 

Pontus hade seriepremiär nu klocka 6 och med tanke på att vi ändå bara sitter hemma så kanske vi går ner och tittar. Men enbart om det är uppehåll med regnet men det ser bra ut nu. Komma ut på lite frisk luft skadar inte. Lugn kväll här annars, blir väl kanske en film senare.

Min blogg, men usel på att lägga upp bilder på mig själv. Men Astrid är 1000 gånger sötare så visa bilder på henne är mycket roligare!