Bad i vasken

Blir inte alltid som tänkt men blev väl bra ändå. Astrid vaknade till några gånger i natt så det kändes som om det var upp och ner hela natten. Man märker verkligen i både kropp och själ när man inte fått en sammanhängande sömn. Så idag ville jag dra mig i sängen så länge som möjligt, blev till halv 10 tiden sen blev Astrid alldeles för uttråkad. 


Frukost där näst och jag hade nästan ätit färdigt när Astrid bajsade, massor! Hade behövt använda 20 våtservetter för att få bort allt så fick bli ett bad istället. Går med en naken, ner bajsad Astrid till toan. I badbaljan står hinken och i den får hon dessutom inte plats att ligga ner och hur skulle jag fylla upp med vatten? Efter en kort fundering fick det bli vasken istället, men det gick ju bra och ren blev hon. Ska köpa en dusch/badkars matta är det tänkt så man kan lägga henne där. 

Klä på och göra Astrid färdig, slänga in en maskin tvätt, plockat undan det värsta i köket och sen sätta sig i soffan med Astrid som vid detta laget blivit väldigt kinkig och trött. Somnat henne här vid bröstet men förhoppningsvis kan jag lägga ifrån mig henne, hon sova vidare och jag själv kan fräsch upp mig själv lite. Återstår att se...