Astrids påsk ägg

Fick besök ikväll av mamma som kom med påsk ägg till Astrid. Sa till henne för ett tag sedan när hon köpte påsk ägg till Anton och Lukas att hon också ville ha det. Alltså så att jag kunde äta godiset så klart. Men något godis fick hon inte utan en skallra och söta små strumpor. Men själva påsk ägget verkade vara det mest intressanta ikväll, dock svårt att greppa och stopp i munnen. 


Annars har Astrid varit jätte trött ikväll, inte varit så pigg på att varken leka , prata eller spotta. Lite gnällig på det men inte så värst, dock väldigt svårt att komma till ro. Kämpar emot att somna men hon gjorde det till slut vid runt halv 9 ikväll. Vaknat sedan dess två gånger och nu sista gången fick hon även lite Alvedon. Satte sig med henne inne på hennes rum och ammade men bestämde mig för att byta blöjan också, var inte riktigt full men tänkte det var lika bra. Så ställde mig vid skötbordet för att byta blöja samtidigt som jag ammade. Bra tanke och det gick bra tills jag skulle knäppa den nya blöjan typ och få den ligga bra. Lite assistans av Tobbe sen var det bara att fokus på att somna om henne igen. Får se hur natten den sen blir, men hoppas på att hon sover på bra och vaknar pigg och glad imorgon bitti. 

Imorgon väntar en tripp in till stan för att bland annat fixa nytt legitimation till Tobbe. Samt att vi skall shoppa till Astrid, lite nya pyjamas och saker till sommaren. Hoppas även på fint väder men det återstår att se, vill ha en bra och mysig dag men familjen, nu när Tobbe legat så sjuk på sista tiden så hade ju det varit perfekt.

Lägg dags är det nu iallafall, måste försöka somna snabbt. Se till att få lite sömn, natten den kanske blir jobbig. Men blir det allt för jobbigt får hon helt enkelt sova här inne hos oss. Men det är sista utvägen och om jag verkligen inte orkar mer.