Första skoldagen

Jag får väl ta mig tiden innan jag släcker ned och sover att skriva lite om min dag. Skola  började idag, så blev en halv dag inne i Kristianstad. Lite information och så skev vi på lite papper. Blir en väldigt lugn start på denna utbildningen verkar det som. Jag som vill köra igång direkt men får väl snällt vänta några veckor innan det på börjar på riktigt. För att få fortsätta på denna utbildning och starta upp riktigt måste de först avgöra om jag är något för detta. Alltså så blir det intervju och sådant, men jag ser inga problem med det och har inga tvekan på att de ska säga att detta nog inte är något för mig. Så förhoppningsvis så är jag utbildad undersköterska om ca 1,5 år. Verkar dock som om de vill att jag ska börja med min praktik väldigt snart då jag har jobb inom äldrevården. Men det känner jag nog inte alls för, vill plugga ett tag sen kan man ha praktik för att sedan plugga resten. Istället för att ta praktiken direkt och bara ha plugg sedan. Kan vara skönt att ha plugget lite mer uppdelat.

Ska gå där med Carro så vi åkte hem till Bromölla tillsammans. Men innan dess så blev det en tur ut till McDonald's. Både jag och Carro var en aning hungriga. Hemma sedan var jag dock inte länge för mor var snäll och körde mig till eko. Där blev det kritor och canvasdukar inhandlat som jag gjort till tavlor ikväll. Smällt kritor med hjälp av en hårfön. Gick så där men nu har jag i alla fall testat gjort det. 

Mest tagit det lugnt resten av dagen men nån timme med Carro hos Lisa blev det ikväll. Lite plump, bluff och dam till skit snack. Men nu ligger jag faktiskt i sängen och mina ögon orkar knappt hålla sig öppna. Ska alltså sluta skriva, släcka lampan och sedan sova. En skol dag imorgon igen och resten av veckan. Sov så gott!