Årets första

Har tyvärr inget positivt att skriva nu på första blogg inlägget av året. Har varit dålig nu i en vecka och istället för att bli bättre blir jag bara sämre. I grund och botten en förkylning som bär med sig att jag är svullen och öm i svalget. Har ont i mina leder och muskler, fryser som aldrig förr! Sov med underställ, en skojorta, filt och täcket i natt men ändå la jag och darrade, med hög sannolikhet hade jag feber. Igår kom tårarna, bara av tanken att förflytta sig från soffan till sängen, men igår över ansträngde jag mig med en tripp till stan och det brode jag inte gjort insåg jag efteråt. 

Min kropp behöver vila och jobba gör den inget bra. Så helgens jobb blir det inget av. Astrid har också fått åka hem till sin farmor, inte för att vi inte orkar ha hand om henne (Tobbe är med dålig). Utan för att hela veckan har det varit mycket film och ipad, vi har inte orkat aktivera henne och detta hade fortsatt under hela helgen. Så hon får det nog roligare hos farmor än se på mamma och pappa ligga och tycka synd om sig själva.