Tomt utan Astrid

Kommer hem efter en lång dag på jobbet och som alltid innan jag stiger innan för dörren tänker jag att jag får vara tyst för Astrid sover. Stiger in och ser att hennes dörr är öppen och första tanken var åt hållet där jag ifrågasatte vad Tobbe egentligen gör. Nästa tanke går då till att Astrid faktiskt inte ens är hemma, så här sitter man i soffan och saknar henne lite extra. Märks av att hon inte är hemma, Tobbe har tv ljudet högre än vad vi brukar. 

Men två pass till sen när allt som vanligt igen. Har hela förmiddagen för mig själv imorgon. Det känns ju lite tråkigt, tänkte jag kunde sticka hem till Lisa och träffa Astrid också. Men blir ju så konstigt för henne om jag kommer och sen går igen utan henne. Får sysselsätta mig på annat sätt, antingen ligger jag i sängen eller soffan hela förmiddagen. Men skulle kunna passa på att göra lite bröllops pyssel också, återstår att se helt enkelt.