Förtydligande

Kanske borde förtydliga lite för er kring varför vi har valt att Astrid ska börja på dagis så tidigt som strax efter hennes 1 års dag. Nu är det så att jag går hemma med Astrid men från och med sista veckan i November så kan jag inte längre studera på distans. Jag har 2 månader kvar på min utbildning, 1 kurs som innebär att jag under första månaden måste vara på plats i Karlshamn varje dag. Denna kurs kan man inte heller starta upp när som helst utan det har dem bara 1 gång per termin. 


Det är klart jag hade kunnat gå hemma med Astrid längre men samtidigt så måste man se långsiktigt. För min del är att avsluta min utbildning något som jag måste få gjort. 

Så varför är inte Tobbe pappa ledig? Han må troligtvis alltid ha jobb på Ifö, man han är inte fast anställd. Så vi vill inte heller riskera att Tobbe ska förlora sin plats där. Med tanke på att han jobbar 5 skift medför det också att han är hemma mycket. 

Astrid kommer alltså inte vara på dagis 3 timmar medan jag går hemma och lullar mig. Hon kommer inte heller vara på dagis varje dag, utan det kommer vara de dagar och tider där jag och Tobbe är i respektive jobb och skola samtidigt. 

Är Astrid för liten för dagis, nej det tycker jag inte. Hon är ett socialt barn och jag tror dagis kommer göra henne gott och kommer vara kul för henne.

Alla familjer får se över sin egen livssituation och ta beslut där efter. Vi har tagit vårt beslut och det är vad vi anser är bäst för våran familj.