Skit dag

Vilken dag alltså, allt kan typ avgå! Tobbe vaknade och mådde jätte illa. Så det var inte påtal om något annat än att han inte kunde följa med in till Kristianstad. Jag ville inte heller dit men inte mycket till val så hörde av mig till Maria och se om hon ville följa med. Hon skulle redan in men kunde åka in tidigare med mig. 


Tog 10 tåget in och vi började direkt leta efter en klänning till mig. Alltså jag lovar har säkert provat 20 olika klänningar idag! Den ena värre än den andra typ. Fanns nån svart på HM som man kunde ha en vit blazer över, men det var precis det jag inte ville ha. Vi bestämde oss för att gå till en affär där de även säljer brud- och balklänningar. De har även vanliga och de som jobbade där kom med klänning efter klänning men fanns inget där heller direkt. De kom med en klänning som satt jätte bra men den var svart så jag kände lite att det var inte det jag ville ha. Vid den tiden var jag så trött på att titta och prova klänningar så jag tänkte att den fick duga. Tills jag tittade på pris lappen och den skulle kosta 2000kr. Ja men visst, aldrig i livet! 

Hittade ingenting! Var trött, fått huvudvärk och var hungrig. Inte ätit eller druckit något så det var ju inte konstigt. Marias kompis kom och vi käkade på House of Bagels. Lämnade sedan dem där för att sätta mig inne på gallerian för att ge Astrid mat.

Innan jag sedan åkte hem så gick jag inom en affär. Köpte faktiskt en av de klänningarna jag testat tidigare men som jag inte gillar. Men den var billig och jag tänkte att jag kanske kunde fixa till den lite. Får se vad jag gör faktiskt men knappt besviken på att jag inte hittade den klänningen som för mig kändes bra. 

Köpte även mat från Burger King som jag tog hem till Tobbe. Inom maxi också väl i Bromölla, bara en snabbis och köpte bland annat påsk must. 

Huvudvärken har suttit i hela kvällen men har legat här i soffan och sovit med Astrid. Vi har ätit räkmackor och om en stund blir det att gå in till sängen för att sova. 

Astrid har föresten varit jätte duktig inne i stan och legat snällt i vagnen den mesta tiden. Fått sitta lite i bärselen och fått komma upp när det blivit tråkigt i vagnen. Titta henne fick vi hem snöre till dopklänningen och strumpbyxor till klänningen på mottagningen. 

Jag hatar verkligen att gå i affärer!! Speciellt när man inte hittar det men letar efter. Tog 10 tåget in och hem därifrån kunde jag inte åka förens klockan 4 och då kände jag mig allt i från nöjd över dagen. Men tack till Maria i alla fall som kunde gå med mig. 

Nu är det minsann läggdags! Godnatt!