Hjälm

Jag har kommit till den slutsatsen att jag faktiskt tänker mig att köpa en cykelhjälm, till mig själv. Sen ska jag och Astrid sitta här hemma och öva på att knäppa våra hjälmar. Sen ska vi cykla runt i en varsin hjälm på huvudet och det kommer gå bra.

Astrid är verkligen livrädd för sin hjälm sedan hon klämde sig och varje gång får jag med tvång ta på henne den medan hon skriker av panik. Så jäkla hemskt varje gång!! 

Hämtade Astrid från dagis idag och såklart var det likadant även idag. Tvingade henne på den och jag började cykla, kom knappt 500 meter och hon skrek fortfarande. Vände mig om och såg henne försöka dra av hjälmen och hon var inte super långt från att lyckas. Tog tag i knäppet under hakan och verkligen pressade fram det så det skulle gå över hennes haka. Så vid filmgiganten fick jag ta väck den och vi fick helt enkelt gå hem resten av vägen. Det gick sakta men bra, många vattenpölar för att Astrid att hoppa i. 

Kom till Nettos parkering sen insåg hon att vi var hemma och då vägrade hon gå längre. Började gråta och ville att vi skulle gå ett annat håll. Fick med henne när jag sa att vi kunde gå hem till morfar och äta mat där. Så blev inte mer än upp och lämna väskorna, packa en mat låda till henne och sedan gick vi upp till honom.

Världens sötaste Astrid fick en köttbulle medan jag gjorde en matlåda till henne. Denna höll hon i hela vägen hem till morfar för den skulle han han. Visade mig köttbullarna hela tiden berättade att det var morfars köttbulle. Väl framme så la hon den i hans hand så de fick äta köttbullar tillsammans idag. Så fint av henne!! 

Glad hon gjort något fint idag för hon har varit rätt så omöjlig hela dagen, i förmiddags med Tobbe och nu under eftermiddagen med mig. Hon vill inte någonting som en annan tänker och är så sjukt envis! Det ska vara på hennes villkor.