BVC


Dagen var kommen och imorse hade vi vår tid på BVC jag skrev om förra veckan. Trots ny BVC sköterska så var Astrid jätte duktig, jag fick följa henne till vågen sen fixade hon resten själv. Ställde sig mot väggen med lite hjälp av sköterskan medan vi titta på för att kolla längden. 

Hon följer sin egen kurva och det var bra! Trodde först inte hon hade gått upp något men jodå, ca 1kg sedan augusti. Börjar närma sig en 12 kg bebis. Det gick rätt snabbt där, kollade bara vikt och längd, pratade lite kort om mjölkprotein. Sen blir det åter ett besök om 3 månader ungefär för lite mer kontroller. Så trots jag haft lite smått ont i magen över detta så gick det bra och inte gick jag där ifrån med känslan av att vara otillräcklig. I augusti vägde hon 10,6 kg och var 82,5 cm lång. Nu var hon: 

🌻 11,8 kg 
🌻 85 cm 

Under förmiddagen har vi sedan rensat lite i Astrids garderob. Lade en beställning igår på lite nya kläder till henne, blev lite mer än tänkt men tog i storlek 92 så de lär hon väl kunna ha året ut. Troligtvis inte så som hon kladdar ner sina kläder, kläderna jag satte på imorse är redan massa mat fläckar på. 

Nu väntas dock lite vila, sen ska vi köra iväg på lite bebis mys. Missade ett dop i söndags så vi ska träffa dem idag så lill killen kan få sina, om jag får säga det själv otroligt fina paket.