Sjukstuga

Igår kramade och pussade jag hejdå till Astrid för att cykla till jobbet och Tobbe köra och lämna henne hos Jessica där hon skulle spendera natten. Vi hade vilat och Astrid ville ligga och gosa i sängen men det var dags att röra på oss. Tobbe som sedan natten haft feber och frossa, mådde kasst har fått stanna hemma från jobbet. Var sedan tidigare bestämt att Astrid skulle iväg och det fick hon göra trots Tobbe skulle vara hemma. Jag jobbade kvällen igår och gick på igen imorse, planen var att hämta hem Astrid då jag slutat, vilket vi gjorde. 

Inte lika pigg och glad som när jag sa ti0ll henne att vi ses igen imorgon. En super varm Astrid som inget annat vill än att ha massa närhet. Hon hade fått feber under dagen och jag som packade hennes väska och sa till mig själv, behöver inte packa Alvedon som jag annars brukar "hon ska ju bara vara där tills imorgon." 

Fick briljera i köket idag, kokte mackaroner och stekte varmkorv. Myste med Astrid i soffan innan hon förflyttades till sängen för att sova. För en stund sedan stod hon vid dörren och med viljan av att dricka, få mer Alvedon och gosa ner sig igen med oss i soffan. Jag ligger här bredvid, hon har slumrat och jag skriver, Tobbe ligger på andra sidan och man hoppas att snart så vänder detta än så länge året som bara bestått av en massa sjuk perioder. 

Imorgon väntas jobb för min del så får Tobbe och Astrid ro om varandra här hemma. Måtte inte jag också bli dålig igen!!