Påsk



Vem firar ens påsk? 

Tydligen jag, från och med i år. Påsk pynt har tidigare år inte funnits till i vårt hem. Men efter ett besök hos pappa fick vi med en täckning hem som pryder vår kylskåp, "Glad Påsk Astrid" står det på den. Väldigt fin! Sen blev man uppmuntrad med att införskaffa lite pynt.

Köpte även lite kycklingar till våra blommor Astrid fick hjälpa mig sätta ut. Lite påsk ris med fjädrar som pryder bland blommorna. Har ett helt paket fjädrar till som vi får hitta på något kul med. 

Förutom lite påsk pynt i vårt hem, så här vi blivit bjudna på påsk middag hemma hos mamma i år. Dock röstade jag på mer midsommar mat än traditionell påsk middag. Återstår att se vad det blir med det. 

Astrid ska självklart få vara en liten påsk kärring i år. Förra året fick jag improvisera fram med Astrids vanliga kläder så i år får jag försöka hitta något lite påskigt. Påsk kärring får hon vara hos mamma så klart, tanken är att även att besöka pappa. Eventuellt även påska lite på mitt jobb så medan Tobbe jobbar ska jag och Astrid hålla oss sysselsatta. 

Vi ska även måla ägg vilket Astrid ser framemot. Dock redan glömt, hon tjatade väldigt länge på detta efter jag sagt det till henne och köpt färg.

Självklart ska vi ha påskägg jakt med. Köpt några små påskägg som vi tänkte lägga lite roliga saker i. Gömma dem antingen här hemma eller utanför, sen får hon leta upp dem. Detta istället för ett stort som bara är fyllt med massa godis hon ändå inte får äta. Måste bara komma på lite roliga saker man kan lägga ner i dem. 

Astrids första påsk, då fick hon bland annat ägg från mamma innehållande leksak och kanin strumpor.

Astrids andra påsk, förra året då hon var på påsk fest på förskolan.