Vård av barn

I natt har jag och Astrid varit och snurrat i vartenda hörna av sängen. Lade mig även en vända längst ner i fotändan för att komma ifrån Astrid lite, men tog bara 5 minuter sen var hon nere där och skulle gräva ner sig hos mig. 
 
Astrid har "tvångstankar" om att hon måste pilla, stryka armar och ben på en medan hon ska somna, kan även hålla på några timmar till efter det att hon somnat. För mig är detta typ tortyr, speciellt när det redan är dö varmt. Sylvassa naglar som ska gräva i kroppen på en! Försvinner man, gör man så att hon inte kommer åt en vaknar hon och börjar skrika och gråta! Slutar dessutom inte förens hon får lov att pilla igen.
 
I natt har detta varit 100 gånger värre än vanligt och anledningen fann jag snabbt. Febern kom krypandes tillbaka i natt på Astrid. Vi har sovit oerhört dåligt i natt så idag får jag lov att stanna hemma med henne. Blir häng i soffan framför barnprogram helt enkelt denna måndagen.