Ny säng


I förmiddags fick vi hemleverans av Astrids nya säng. Så vi satte igång direkt med att bygga ihop den samt en sänglåda. Blev super nöjd med sängen, helt perfekt och Astrid verkar också tycka om den! 

Så fortsatte med hennes rum, rensade bland hennes kläder. Möblerade om och gjorde rummet näst in till helt nytt! 

Bokhyllan fick åka väck och köket vi haft i tv-rummet fick ta dess plats. Skötbordet flyttades men skall också försvinna från rummet och en ny garderob skall inhandlas. Då åker också klädställningen är tanken. En vägghylla ska också inhandlas, till Astrids böcker. Samt en Pixi låda till alla henne 48 st.

Men med ny säng innebär det också nya sov rutiner för Astrid. Inte längre kommer vi ligga tätt in till henne då hon skall somna. Uatn nu får hon ligga själv och förhoppningsvis skall detta gå bra. Nu ikväll inför första natten i sängen lade jag mig på en madrass nedan för sängen, hon drack flaskan och när den tog slut satte hon sig upp och tittade ner på mig. Satte mig uppe och så fick jag sitta där med en hand på henne, efter en stund så lyckades hon somna. Så nu återstår det att se hur natten kommer att bli.