Läkartid över telefon

Hur svårt kan det vara undrar man? Vi var ju på ett lökar besök med Astrid för att börja kolla upp vad hennes problem mage kan bero på. De tog prover och så snackade vi, sedan bestämde Vi att vi 4 veckor efter skulle ta en läkartid över telefon så gav läkaren mitt nummer att ringa till. Så långt så bra. 

2 veckor sedan hade vi detta telefon mötet och vi alla var hemma, Astrid fick frukost och jag väntade på att telefonen skulle ringa. Det gjorde den inte utan de ringde till Tobbe istället som hade ljudet av och vi missade tiden. De ringer upp igen senare och vi bokar om tiden tills idag och ännu en gång får de mitt nummer som de skall ringa till.

Jag jobbar idag och ta en telefon tid mellan 8-9 när vi har som mest att göra på jobbet är inte alls optimalt och Tobbe han har jobbat natten. Vi bestämmer att Tobbe skall hålla sig vaken tills dess att läkaren har ringt. Fast igår kväll när jag kom hem från jobbet kom jag ju på den att vi inte ringt och ändrat att de ska ringa till Tobbe istället. Så vi sa att de får ju ringa mig då så får jag försöka ta samtalet helt enkelt, missar jag det så får vi boka om igen.

Går här på jobbet och väntar på att de ska ringa men det gjorde dem ju så klart inte. Det telefon samtalet fick Tobbe igen trots allt. Hur svårt kan det vara att ringa rätt nummer som man dessutom lämnat 2 gånger. Men nu är det gjort och vi har fått svar på Astrids prover och pratat om veckorna med mp-fritt. 

Proverna visar inte att hon har någon allergi, inte ens Mp. Men då vi upplever att hennes mage har blivit bättre och vi har kunnat dra ner på Movicolen så ska vi fortsätta med detta ändå. Man talar om att det kan vara så att hennes mage fortfarande inte är fullt utvecklad. Så vi kör på med Mp-fritt över sommaren sedan skulle vi ta ett till möte eller telefonsamtal med läkaren. 

🌸 Bild från igår. Vi var på promenad och så fick det bli lite glass i det fina vädret.