Dålig natt



Det är väl inget ovanligt att jag inte riktigt kommer till ro när Tobbe jobbar natt, så tråkigt! Kan somna på 2 sekunder när han är hemma men när han jobbar natt kan det ta flera timmar. Satte uppe i soffan igår efter jobbet men vid 23.30 vaknade Astrid så bäddade ner oss båda i våran säng. Hon var ju trött, lade stilla och blundade men jag kom inte alls till ro. Tankar åt alla håll och kanter och det riktigt kröp i kroppen på mig, självklart kände ju Astrid av detta som hon somnade aldrig riktigt. 

Vid halv 2 kröp hon ner från sängen och ville ta med mig till köket. Hängde på och öppnade kylskåpet som hon ville, erbjöd vatten som vi har där. Hon fick syn på de kokta äggen och självklart ville hon ju ha det då, även att äta det i soffan. Jag kände bara att hon får väl ha ett ägg, ingen ork att börja bråka med henne mitt i natten och det går snabbare om hon får som hon vill. Ägget åt hon upp, hon ville även ha tv igång men det blev det absolut ingenting med. Bäddade ner oss igen och efter ett tag somnade hon och efter lite längre så lyckades även jag somna. 

Blev ju inte överdrivet många timmars sömn i natt då klockan också var ställd på 05. Astrid skulle lämnas på dagis redan kvart över 6 och jag skulle till jobbet. Tobbe ställde i alla fall upp och körde oss till dagis och släppte även av mig på jobbet innan han åkte hem för att sova. 

Än så länge känner jag mig inte jätte trött på jobbet än så länge. Men det slår väl till i eftermiddag säkert. 

Astrid har väl sådär glad på att stiga upp så tidigt imorse. Hon sov ju genom blöjbyte och påkläddnad, sen fick hon ju vakna till lite och det var ju mindre roligt.