Bvc 18

Tycker det har varit en lång och jobbig dag idag! Vi var först och främst på bvc i morse och där lämnar man inte med världens positiva anda. Astrid hade gått upp i vikt men inte så pass mycket man hade hoppats. Är så tråkigt att alltid gå där ifrån kännas som att man inte gör tillräckligt som förälder. Men vi gör ju inget annat än äter och vi berikar hennes mat med olja, men nu ska vi även börja servera efterrätt efter middagen. 
 
Jag har ju alltid varit liten och legat under kurvan (Ja förutom sen tonåren typ). Hon är liten och jag tror hon alltid kommer gå i den linjen och vi gör vårt bästa, alla måltider, näringsrikt och varierande. 
 
Hon fick även 18 månaders sprutan idag och trots att jag höll hennes armar gick det på 2 sekunder innan hon var fri och lyckades få tag på sprutan. Hon hann inte sticka sig själv eller någon annan utan vi fick i från henne den lika snabbt igen. Men så klart inte kul att få spruta. 
 
Väl hemma så skulle själv klart Astrid strö salt i såren efter BVC. Skulle inte äta något jag serverade henne! Kände mig jätte stressad dessutom med att hon skulle äta, somna för vilan och fixa mat att ha med till jobbet. Astrid skulle på dagis några timmar medans jag gått till jobbet och Tobbe på möte. 
 
På jobbet har jag sen bara känt mig trött, ur form och bara velat cykla hem. Men det gick bra ändå, kvällen gick snabbt förbi. 
 
Nu är det dags att sova. Imorgon väntar ännu en arbetsdag.