Tavla av Farmor

Efter en helg med jobb så välkomnar vi måndagen med åter ett arbetspass. Kort dag idag så det gjorde inte så mycket. Hade kort dag igår också men efter jobbet fick jag sticka upp till farmors lägenhet. Titta igenom hennes saker och se om man vill ha något. Tittade mest åt pappa men den saken jag främst tänkte på att han skulle ha, hade han redan. Jag själv fick en tavla som hängt i hennes kök, blivit fäst vid den då man ofta tittade på den när man hälsade på. Sen tog jag 2 ugnsformar, då våran här hemma gick sönder för ett tag sedan. 

Idag har vi dock hunnit med lite mer tid tillsammans som familj. Lekt på Astrids rum, ätit middag sen gick vi ut till biblioteksparken samt en vända in på biblioteket. Ville lämna hemmet lite men ville inte gå någon längre bot och då är biblioteket perfekt! 

Nu sover Astrid, jag och Tobbe har intagit soffläge och tittar på en dokumentär, Encounters with evil.  Är redan däremot jätte trött, klockan är 9 och jag hade kunnat sova redan nu.