Viktväktarna

Nya tag till ett bättre och hälsosammare liv! Jag och Tobbe har bestämt att det är som dags att ta tag i våran liv och äta bättre samt få igång lite träning. Inte mint har vi båda några extra kilo som kan behövas få bort. 

Det är ju inte en nyhet att vi har blivit väldigt bekväma och lata. Äter vad som helst, när som helst, mycket små ätandet och speciellt jag är så svag för sötsaker. Men nu blir det ändring på det och vi har valt att ta hjälp av viktväktarna. Absolut att man hade klarat det utan något sådant men vi känner vi behöver den vägledning för att komma igång. Kört andra dagen idag och igår gick ju så där för mig, skyller på Anton som bjöd på kladdkaka. Men inte kunde man säga nej när vi ändå var där för att fira hans födelsedag.... Som sagt svag för sötsaker och näst in till noll självdisciplin. 

Någon form av träning behövs också utföras, jag vet bara inte vad jag vill göra. Jag vill och känner suget efter att göra något men samtidigt kommer jag på dåliga ursäkter till att inte sätta igång. Men det kommer det också förhoppningsvis! Simning hade varit en bra idé, men jag tycker det är för dyrt och dessutom känns det som om att det inte finns tid till det. Får se vad jag kommer fram till, så länge får jag i alla fall sträva efter att nå mina 10.000 steg om dagen. Idag har jag dock bara kommit upp till 8065 steg.