Vad väntar under 2018

2017 har verkligen varit ett år där jag satt mig själv åt sidan och givit allt till Astrid och till vår familj. Självklart värt det och skulle inte vilja ha det på något annat vis. 

Nu är det 2018 och detta året är inte vad som väntar ett år där jag kommer stå still, utan jag skall framåt.. Det är bara på den allra början av året och redan nu står det på schemat stora steg att ta. 

Först och främst mina 5 veckors APL som väntar nu under Januari kommer vara det absolut sista för mig under min utbildning. Efter detta är jag färdig utbildad som undersköterska, äntligen! Sedan väntar ett fokus på att finna min plats i arbetslivet. 

Nästa stora steg gäller mig och Tobbe och det handlar om vår dag den 4 August. Det har varit ut tänkt i månader men nu när det slagit om till nytt år är verkligen dags att sätta igång med planeringen för vårt bröllop. Mycket att göra tills dess och vi är tydligen ganska sent ute att börja planera eller fixa. Men på 8 månader ska vi nog lyckas att få till det precis som vi vill det. 

Jag har också en tanke att efter bröllopet så är en graviditet välkommet. Jag vill ha en bebis till, ett syskon till Astrid och till årets slut hade det passat bra att blir gravid. Inget jag kan planera fram precis som vi vill ha det men det är absolut något jag hoppats på. Sen får vi se hur blir när den tiden kommer. Kan hända mycket under dessa månader men jag vill stå still igen, fokusera på någon annan än mig och utöka vår familj.