Stan

Idag har vi varit och ränt hela dagen. På väg upp mot tåget svängde vi inom Astrids dagis för att lämna hennes schema för januari månad. Tåget tog oss sedan vidare in till stan där vi fick lite shopping gjort. Två byxor, en shorta, strumor samt inneskor till jobbet fick jag med hem till mig själv. Tobbe köpte även skor till sig samt ny mössa och vantar till Astrid. 

Trötta efter denna tripp, men jag drog vidare till Maxi för blöjor och våtservetter. Samt till Lisa för att hämta min cykel, satte mig på en stol där och efter det ville jag inte resa mig igen. Men ner till byn och inom Direkten för att hämta ut ett paket, sen äntligen hemma. 

Lek, mat, Astrid fick ett bad sen invänta henne tid för att bli nattad. Hon har inte sovit på hela dagen så hon var minsann trött ikväll! Lyckades inte få henne att sova inne i stan, Tobbe vaggade henne inne i familjerummet på gallerian men precis som hon skulle somna så kom det folk in dit för att städa. Astrid är för nyfiken för sitt eget bästa, vägrar sova när det är folk eller händer saken runt om kring. Kan ju missa något!

Tältet jag hämtade ut till henne idag blev i alla fall kanon. Hon fick en extra peng i sin julkula så för den köpte vi något kul till henne. Dessutom hade vi den hörnan tom efter vi flyttat vitrinskåpet och inte har kvar granen där.