Slö start

Astrid hade varit uppe i flera timmar och lekt (stört en annan som ville sova). Hon hade dessutom hunnit med frukost samt 2 bajsblöjor. Tobbe hade tagit tag i hans liv denna dagen och var ute och sprang. En annan lade under täcket på Astrids madrass, ville bara sova och ha det så hela dagen. Sen började jag smått skämmas för vilken slö människa man är, så även jag fick ta mig i kragen och starta denna dagen. Lite kläder på, plockade undan i lägenheten och nu har även jag fått i mig frukost. 

Även pysslat lite med Astrids dagis schema för februari månad. Jag börjar som timvikarie så det blir ett prelimärt utifrån de "15" timmarna hon har rätt att vara på dagis. Super svårt att lägga ett schema kan jag lova er!! Utifrån Tobbes 5-skift, mitt jobb som timvikare och då Astrids rätt till 15 timmar om veckan (+ mina arbetstider). Förvirrande värre! 

Jag menar under Tobbes frivecka har Astrid rätt att vara på dagis de dagar jag INTE jobbar. Däremot jobbar jag en dag under Tobbes frivecka, får hon inte lov att vara på dagis. Det blir ju så konstigt, rätt men ändå så fel.