Nyår friande

Nyår hade vi som tidigare nämnt här hemma och på besök fick vi Mamma och Jessica. Så under dagen sysselsatte jag mig tillsammans med Astrid som inte ville vila att förbereda och tillaga kalkon, vilket trots lite vredes utbrott här hemma från min sida blev bra och god. 

Så vi fick en lyckad kalkon middag serverad till kvällen. Men jag kan inte ta all creed för mamma fick lov att skala potatis samt göra såsen. Sedan Jessica fick skära upp kalkonen 

Kvällen blev annars lugn, Astrid stod till största del för underhållning. Men vi spelade även kort och satt och snackade om allt möjligt. Sedan bjöds det även på grogg bål, en svag men väldigt god. Samt marängsviss till en senare efterrätt, mumsigt. 

Astrid försökte jag natta vid 8, hon drack upp sin välling sen försvann hon ut igen. Inte skulle hon sova när vi hade besök av både människor och en hund. 

Mamma skulle sedan köra hem vid 11, hem till katten som inte skulle behöva vara själv när det började smälla som mest. Då bestämde sig även Jessica sig för att få hem med Dacke. Vi hade det trevligt men alla var ganska så trötta och vi hade inte direkt någon stämningshöjare så det blev väl snäppet lite för lugnt. 

Efter de gick fick Astrid dyrt ryck av att leka. Men till halv 12 sov hon och stördes inte heller av fyrverkerierna. Jag och Tobbe bäddade ner och i sängen även vi, smög ut till köket en kort stund och tittade ut. Men brydde oss inte om fyrverkerierna så en nyårs kyss i sängen, något avsnitt av That 70'th show sen sov även vi. 

En väldigt lugn, trevlig nyår fick voven om den avslutade lite tidigare än tänkt. 

Så jag vill passa på att önska er alla ett gott nytt år en bra fortsättning. 🎆