Minus 1kg

2 veckor med Viktväktarna och vi har fått bra med resultat på vågen, minus för både mig och Tobbe. Han har tappat några kilo och jag en enstaka. Men ett minus är ett minus och det är jag nöjd över! Behöver inte ha brottom, men inför denna veckan ska jag verkligen försöka få igång en kontinuerlig träning, behöver inte vara av samma slag så länge jag gör något känner jag. Vi får helt enkelt kämpa på här hemma tills vi har nått våran ideal vikt. 

Viktväktarna har varit ett bra val för oss här hemma känner jag. Varit lättare att verkligen anamma detta och är lättare att följa. Dessutom när man inser att till exempel en semla ligger på 17 poäng och jag till exempel får äta 23 poäng över en dag så skapar det också en situation där det är lättare att tacka nej. Är liksom inte värt det när man sen inte kan äta på resten av dagen typ.  

Det är ibland svårt att komma på vad man kan äta. Blivit väldigt mycket kyckling men vi försöker variera oss och hitta goda maträtter som passar oss. Där är ju appen också en nyckel, många tips och recept. Vi får väl se hur fortsättningen går, 1 av 10 kg är i alla fall borta nu. 

Försökte hitta en passande bild till detta inlägg. Bläddrade låångt tillbaka bland bilderna som kommit upp på bloggen och detta var den bästa jag hittade.