Jobbig lämning på dagis

Ännu en dag snart förbi och jag har minsann varit igång hela dagen. Först lämnade jag Astrid på dagis vilken bara kändes jobbigt. Vi blev inte direkt bemötta av personal och Astrid hängde runt mina ben hela tiden. Gav henne en kram och puss hejdå och gick för att ta på mina skor, hon hängde efter och började hålla vid den dörren jag skulle igenom. Jag riktade och "puttade" henne så hon skulle gå åt andra hållet och sade "gå nu in och lek med de andra barnen". Ville inte hon så istället sätter hon sig och gråter, jag försökte resa henne igen, personal var i närheten men tog liksom inte insiativet till att ta Astrid. Inte heller kunde jag bara gå, inte kan jag snabbt ta mig genom dörren och stänga den i ansiktet på Astrid. Till slut så tog en av personalen henne och jag gick med ljudet av hennes gråt. 

Det slutade inte riktigt där utan då Tobbe hämtar gick jag tillbaka utanför för att lämna av cykelsadeln. Såg då Astrid genom fönstret springa genom halva dagiset i storgråt mot den dörren jag bara en kort stund innan gått igenom. Usch så jobbigt, ville bara gå in igen och hämta henne men fick vända mig om och gå. Trösta sig själv att det bara är för en stund sen kommer hon på andra tankar och får en bra dag på dagis. Resten av dagen har som väl varit bra för henne men det är minsann jobbigt när man eller speciellt Astrid inte blir bemött. När hon hänger runt en så man inte kan gå och när hon är så ledsen att man bara vill hålla om henne och ta henne hem igen. 

Det blev en lång berättelse på den allra början av min dag. Resten har bestått utav jobb, tripp till Maxi sedan hem för att göra iordning middagen. Tidig kväll så tog jag mig en tripp till gymmet på simhallen, en kort stund hann jag med innan de stängde. Mycket skönare än en joggingtur i det kalla. Får hoppas att våra ändrade matvanor och på början av träning kommer ge resultat. Känns bra i alla fall, hoppas också att sötsuget skall försvinna snart för det är minsann svårt att inte "unna sig". Men ikväll gjorde jag mig en god glass utav frysta mango och lätt yoghurt. 

Nu är man i alla fall nerbäddad i sängen, ska se något avsnitt av Bones sedan väntar sängen.