Intar helg

Då är det fredag igen och  nu vaknade Astrid så får fortsätta skriva snart igen...

Har spenderat dagen på jobbet, mitt tredje och sista pass denna veckan. Har gått bra, mest svansat efter för att lära mig rutiner men ocksp hitta mig själv i denna roll. Till nästa vecka ska jag förhoppningsvis klara mig självständigt. Det är samma arbetsuppgifter som tidigare då jag jobbade på Lagunen men det är samtidigt så olika. 

Känns konstigt att vara borta så många timmar från Astrid. Men det är inte så farligt som jag föreställt mig att det skulle vara. Det är skönt att det funkar så bra även om det är svårt att få ihop våra scheman vid vissa tillfällen. Igår gick jag och Tobbe verkligen om varandra, han hade och skulle jobba natt så han sov till klockan 1 då jag bara en stund senare cyklade till jobbet. När jag sedan kom hem kring halv 10 på kvällen stod Tobbe redo i hallen för hans tur att återgå till jobbet. Tradigt när det blir så men sker väl inte allt för ofta. 

Idag fick Astrid spendera dagen med sin moster och kusiner. Så efter jobbet så hämtade både jag och Tobbe henne, tog en vända på maxi för att handla lite samt hämta ut paket med de kläder vi inhandlade på mellandags rean. Hem, tog en dusch, Tobbe fixade middagen och sen hann vi ta en timmes lek innan Astrid skulle sova. Tog lite tid för Astrid att somna och höll själva på att somna där inne, trötta vuxna här hemma idag. Men vi har en fredags dejt i sängen ikväll framför en film, slut om 40 minuter och då ska jag minsann sova!