Biblioteket

Trots seg start på dagen så har man ändå kyckats vara igång i stort sett hela tiden och mer har jag att göra denna kvällen innan jag bäddar ner mig för att få lite sömn. Hade en tid inbokat tidigare idag hos min barnmorska så att jag äntligen skall slippa dessa tradiga P-piller. Så nu måste jag bara komma ihåg preventivmedel 1 gång i månaden istället för 1 gång om dagen. Önskar man slapp helt och hållet men även om jag vill ha fler kärleksbarn så vill jag inte ha det nu. Så jag får väl se hur det går med det nya nu istället. 
 
Annars har det bara varit jag och Astrid idag då Tobbe jobbar eftermiddag. Vi sysselsatte oss med att ta cyklen till Maxi för lite inhandling. Glömde dock det allra viktigaste, blöjor. Men vi har och räcker ett litet tag till i alla fall. Hem igen för lite lek innan vi satte och ner för att inta lite middag. Där efter så bestämde jag mig för att vi skulle ta ett varv ner till Biblioteket, behövde skriva ut en sak och skrivaren här hemma ville inte som jag. Stannade även en stund till så att Astrid fick lov att leka lite där. Klättrade på kuddarna, lekte med klossar och allmänt sprang runt mellan alla hyllor. Spännande för henne! Lite lek här hemma men sedan snart en timme tillbaka så sover hon så gott i sin säng. 
 
Resten av kvällen skall jag sitta framför datorn för att skriva ihop den studie uppgift som jag fick av min lärare att göra nu under APL. Drygt, jag som trodde jag var färdig med allt det teoretiska. Men ja, ska försöka skriva ihop detta så snabbt som möjligt så att jag även hinner med lite egentid framför en serie.