1 Januari 2018

Ny dag, ny vecka, ny månad och ett nytt år, allt på samma gång idag. Vi hade det lugnt i förmiddags då vi alla var hemma, gjorde inte mycket värt att nämna. Men efter lunch och då Tobbe skulle gå till jobbet så följde vi med honom, min tanke var att Astrid skulle somna i vagnen. Det gjorde hon inte, vägrade ligga ner så blev bara ner till Tobbes jobb och så hem igen. Däremot hemma när jag bärt upp Astrid i famnen så somnade hon på 2 snabba sekunder typ. 

Vi har sedan i eftermiddag haft besök av Sandra och Albin. Bjöd på kaffe och marängsviss och så fick barnen leka eller puttas och sparkas. Trevligt i alla fall, de skulle ju kommit igår kvällen men det gick lika bra idag. 

Sen har jag och Astrid ätit middag och lekt en massa. Nu är vi på hennes rum och leker, Jag ska snart börja plocka undan här inne för om en stund är tanken att hon ska sova. 

Jag själv ska slänga mig i soffan, ro om mig sov och njuta av att bara få vara (förhoppningsvis. Jag ska se på film och jag ska kränga både chocklad, chips och dipp. Jag ska till och med dubbeldoppa mina chips för inte minsann har jag gjort något löfte om att äta nyttigare. 

Astrid var så söt i sin nyårs klänning så hon fick ha på sig den även idag.