VV v.4



Nu har vi gått 4 veckor med Viktväktarna och nu tänkte jag att jag skulle börja göra lite uppdatering för hur det går för oss här hemma. Vi har väg dag varje måndag morgon så det får bli uppföljningar dessa dagar.

Jag började på 68,2 kg och vägde in mig idag på 65,4 kg, en viktminskning på 2,8 kg som jag inget annat är nöjd över. Sakta men säkert går det ner åt. Målet på min viktminskning är inte helt satt för min del, men ca 10 kg till ska jag nog lyckas få bort. 

För Tobbe går det också oerhört bra och nästan gått ner 10 kg på dessa 4 veckor. Han började med en stor nedgång första veckan och sen har det bara visat minus på vågen, för oss båda. 

Vecka 4 hade vi inte stora förhoppningar på! Förkylning har varit på plats så vi har inte utfört någon fysisk träning över huvudtaget. Maten har vi däremot lyckats med bra trots allt, förutom då i lördags. Jag har dessutom haft lingon veckan så det innebär i vanliga fall mer vätska i kroppen. Men vågen för den gångna veckan visade -0,8 för mig och - 1,3 för Tobbe.

Men nu tar vi nya tag, en ny matlista är skriven inför veckan. Förkylning är fortfarande rådande så någon större fysisk aktivitet är inte aktuellt än. Imorgon ska jag också ta del av min veckobonus för att äta en semla. Varit så sugen, så länge men hållit mig borta, på fettisdagen ska jag dock minsann unna mig en semla.