Officiellt Undersköterska

Jag hade min sista dag som elev på Brogården igår och den var liksom de alla andra dagar. Till eftermiddagen tog vi ett samtal med min lärare i skolan för att hon ville höra lite hur det gått och det gick ju okej. Vi gick även igenom den bedömnings/ checklista som jag fått ut till APL. Den allra sista timmen på jobbet och jag skämmer ut mig! 

Jag skulle få alltså ta blodvärdet på en på jobbet, ingen brukare utan en som jobbar. Jag gjorde allt rätt så sätt men när jag skulle sticka henne fingret så hade jag satt den på fel håll så jag stack mig själv istället. Haha gud, hur lyckas man ens? Jaja, de fick sig ett gott skratt och det var ingen skada skedd. Mitt blodvärde var också helt okej så det är alltid något. 

Tycker jag haft en väldigt lyckad praktik! Trivs jätte bra och varit ett bra avslut på min utbildning. Idag är jag i skolan, ska ha lite betyg snack med läraren, vi ska prata i grupper om våran APL och så göra en utvärdering på kursen. Sen är jag officiellt färdig utbildad undersköterska!