Ketchup och senap

Dagarna bara flyger iväg och ibland får man en känsla av att man inte gör något vettigt över huvudtaget. Bara går hemma, lullar runt, leker och vilar med Astrid. Ja händer inte så mycket när man går hemma, mycket går om och om igen om dagarna.


Idag i alla fall eller igår blir det nu, efter vi alla i hushållet sovit och vilat färdigt tog vi oss en lunch här hemma. Familjen samlad i några timmar innan Tobbe skulle åter tillbaka till jobbet. Tog tillfället i akt och cyklade till Lidl där vi inte varit på hur länge som helst. Inhandlades inget speciellt gick mest runt och tittade. 

Även snabbt inom maxi och hämtade ut ett paket. Inhandlat en vinter overall till Astrid, ett steg närmare förberedelse inför vintern och Astrids start på förskolan. 

Sen ikväll fick jag Astrid i sängs relativt tidigt så har suttit vid datorn hela kvällen. Pluggat på IT kursen och när jag nästan var färdig med denna delen vaknade Astrid. Nästan 2 timmar tog det sen innan hon kom till ro och somnade, rörde rundor och hade jätte svårt att somna om. Men det gick till slut och jag fick även ner henne i sin säng. Sista rycket på plugget och nu hsr jag själv landat i sängen. Massa trött så nu ska jag med sova, man vet ju aldrig när Astrid vaknar igen. Så öm i ryggen också nu så vill bara sova bort det. 

Ni kanske undrar om rubriken, jo det är så här att denna bilden på mig och Astrid hör nedanför den påminner mig om just ketchup och senap.