Ingen sömn

Tog denna bilden vid 3 och tänkte, äntligen sover hon! Sen inser jag att jag får inte plats och dessutom ligger hon inte så långt ifrån med huvudet till kanten. Så kurrat ihop mig och lagt mig nedan för, men inte kan jag sova för jag måste ha koll så att inte hon sparkar dig framåt och trillar ner. 


Förflytta henne var inte heller ett alternativ just då, inte när man hållit på sedan 11 på kvällen med att få henne till ro. 

Lite mer än en timme ligger vi så här sen börjar hon snurra på sig igen. Flyttade in henne till mitten för att göra plats till mig själv för att kunna lägga henne uppe på mig. Men hon slängde in sitt huvud hos Tobbe somnade där. Sover lite oroligt, gnyr och rör sig lite men hon sover så stör inte henne nu. 

Jag fick mig en liten remsa att ligga på vid kanten. Får precis plats men där kan jag inte ligga, kommer ha så ont i ryggen om jag ens ska ligga där en liten stund. Så ja i natt får man ju inte mycket till sömn, än så länge ingen alls typ. Klockan är halv 5 och tror Tobbes alarm ringer om typ 40 minuter för sen ska han till jobbet. Vid 7-8 förväntar jag mig att Astrid har sovit färdigt och då ska jag vara pigg och alert för att ge henne frukost och sysselsätta henne några timmar innan hon lägger sig och vilar. Kan säga som så att jag redan ser fram emot att hon ska vila middag.... 

Så här sover de för ögonblicket... Men jag får väl ta mig plats ner i fotändan nu, försöka få lite vila i alla fall.