3 timmars vila

Idag skulle vi ju till maxi men så blev inte fallet med tanke på att det regnat hela dagen. Inga regn kläder till varken mig eller Astrid har vi heller. Men till henne är det i alla fall beställt inte för att det lockar att gå ut i detta vädret. 


Astrid somnade i alla fall runt 4 tiden och jag med henne en stund efter åt. Vid 6 vaknade jag och fick sen inte liv i Astrid förens vid 7. Opps! Annars brukar vi försöka vara ganska hårda med att Astrid inte ska sova efter klockan 4. Väckte henne lite smått, hon lyfte på huvudet, tittade på mig och lade sig ner och somnade om igen. 

En sen middag till henne när hon väl vaknat sen fick vi springa genom regnet och in på Netto. Skulle ju handla för min och Tobbes middag också som fick bli kycklingklubbor, potatissallad och grönsallad. Astrid fick också lite av detta, med tanke på hennes 3 timmars vila nu tidigare ikväll så förväntade jag mig inte direkt att hon skulle somna i vanlig tid idag. 

Lite lek och nu precis har Astrid fått en flaska välling och somnat i min famn. Ska snart lägga henne till sängs, hoppas hon vill ligga där och sova nu. Jag och Tobbe tänkte gosa ner oss med lite gott i soffan framför den gamla DET filmen. Får dock se om man orkar äta något gott, var ju inte direkt länge sen man käkade.