Nya försök

Uppdatering om vår situation kring nätterna nu då. Bilderna här ovanför är från igår kväll. Kontakten i väggen är bort plockad.  


Efter Astrid olycka där hon trillade ner från sängen i förgår natt så här hon fått lilla på golvet och sova. Tagit hennes madrass och lagt på golvet, bonat om det med hennes sovorm och ett täcke. 

Så igår bestämde vi att vi ska köra stenhårt nu med att hon ska somna där och sova där! När hon börjar bli trött som vid denna tiden på kvällen ska hon få torr blöja och pyjamas. Sedan lägger vi oss där tillsammans, hon får en flaska välling och jag eller Tobbe läser en bok. 

Igår så gjorde Vi på detta visset och efter flaskan kröp Astrid iväg. Började leka runt lite men jag fortsatte läsa, hon bajsade efter en stund. Ny blöja sen lade vi oss ner igen då hon även somnade liggandes uppe på mig. Jag fortsatte sjunga och lade ner henne bredvid på madrassen så fort hon hade kommit till ro. Somnade gjorde hon och jag smög iväg, under kvällen och natten vaknade hon rätt så många gånger. Men de flesta gångerna räckte det med att jag lade mig eller satte mig bredvid henne, lätt henne håll på mig så hon kände min närhet. 

Sov hela natten gjorde hon på golvet i alla fall, så jag fick sova ensam i sängen. Första gången på hur länge som helst! Dock jobbigt med att vakna massor av gånger, gå ner till henne för att sedan krya till sängs igen. Men hellre det än att ha henne i våran säng. 

Hur länge vi kommer köra med detta vet jag inte, Astrid har visat klart och tydligt att hon inte tycker om spjälsängen. S0 det står oklart med många frågor. Ska vi testa spjälsängen igen efter ett tag? Ska hon sova på golvet tills vi kan köpa en växa säng? Ska hon i så fall sova på golvet inne hos oss eller vågar man lägga henne på sitt eget rum? Ja ni, jag har faktiskt ingen aning! Vi får helt enkelt testa oss fram så får vi se hur framtiden blir. 

Idag under vilan så ville jag inte bli bänkad i soffan med henne. Inte heller ville jag lägga henne inne i vårt sovrum, där Tobbe sov. Men på en soffkudde på golvet gick det bra och där sov hon runt hela 3 timmar. 

#1 - - Anonym:

Jag har varit med precis lika dant och fått de bekräftat att min pojk hatar spjälsäng han gjorde så från han födde och jag gav upp till 1 år och köpte juniorsäng med kant skydd och han sover där ibland hos oss men inte ofta. Så det kan vara att hon hatar spjälsängen / Sabina

Svar: Det har funkat mycket bättre nu sedan vi bytt till madrass på golvet. En växa säng får vänta tills dess att hon kan gå och klättra upp och ner på ett säkert sätt.
Sofia