Astrid trilla ur sängen

Det som inte fick hända, hände i alla fall men det gick som tur var bra. Kvällen igår var kämpig med Astrid, hon ville inte alls sova i sin säng. 20 minuter var den längsta tiden som hon stannade där i så till slut trängde vi ihop oss här i soffan. Hon lade innerst och jag på kanten med ryggen emot för att se på en film. 


På natten sov hon sen självklart hos mig i sängen och innan jag lade henne där så byggde jag upp en mur. Den skulle liksom göra så att Astrid inte rullar över på Tobbes sida och ner från sängen. Hon lyckades dock åla sig i mellan två kuddar och över täcket så hon trillade ner. Vi över ganska mycket med att lära henne gå ner från speciellt soffan och hon vet om att man tar fötterna först. Dock så klarar hon inte av det utan när hon ska ner med fötterna så hänger hela kroppen med också. Men det gick bra med henne och var snabbt uppe igen utan något gråt eller skrik. 

Jag älskar mysa men jag hatar samsovning! Sen dessutom har jag sovit som på nålar nu när Astrid rör runt sig så mycket i sängen, just på grund av att jag är rädd för att hon ska trilla ner. 

Nu gjorde hon det och nu vill jag ännu mindre ha henne i sängen. Så fick hämta hennes madrass och lägga bredvid vår säng. Tog runt 1,5 timme innan jag lyckades få henne koppla av och somna där. Vaknade så fort jag rörde mig eller bara lyfta handen från henne. När jag väl lyckats lägga mig själv i sängen igen så hade jag själv svårt att komma till ro och somna, hade bara i tankarna på att hon skulle vakna snart igen. 

Morgonen är lite oklar, Astrid vaknade och jag bärde upp henne till mig. Tror Tobbe var hemma då?? I alla fall så när hon inte skulle sova mer så tog han henne någon timme så jag kunde få nån extra sömn. Kände mig jätte dum med tanke på att han jobbar hela natten. Men vid halv 8 något gick jag upp och han fick lägga sig och sova. 

Nu på förmiddagen har vi inte gjort så mycket. Skulle förberedda Astrids lunch, tog upp korvstroganoff ur frysen och skulle koka ris. Gick mindre bra och lyckades alltså bränna det, luktar i hela lägenheten nu. Men nästa försök gick bättre så nu har lunchen färdig att serveras. Dock så ska Astrid först vila, hon ligger för ögonblicket uppe på mig. Tänkte lägga henne i sin säng men hon har ju ingen madrass där och vill inte lägga henne inne hos Tobbe. Så hon får lov att vila här på soffan, lunch nör hon vaknar och sen bär det av till 1 års kalas.