Firat farmor

Så fruktansvärt tråkigt och ensam kväll det är!! Astrid sover och Tobbe är på jobbet så sitter här för mig själv och drygar. Vill bara att tiden ska ticka på så jag kan bädda ner mig i sängen. Men samtidigt vill man inte det heller för där känns det ännu mer ensamt, stor tomt säng. Men man får väl tänka positivt, när man är ifrån varandra så uppskattar man tiden tillsammans ännu mer. Dessutom finns det mycket här hemma som jag hade kunnat sysselsätta mig med. Saker jag bara kan göra själv som jag inte har tid med annars. Men istället sitter jag här i soffan, sett på en film och nu har jag satt igång Eurovision. Intresserar inte mig ett dugg faktiskt men det får gå här i bakgrunden medan jag sitter vid mobilen. 


Tidigare ikväll fick Astrid ta sig ett bad innan det att vi gick hem till farmor för att fira henne på födelsedagen Var trevligt där, en av kusinerna var där, samt pappa, med Angelika, Lisa och Anton. Farmor fick en blomma av oss, liksom från alla andra. Det bjöds på tårta, kakor och kaffe, under nån timmes tid. 

Hemma vid 8 och sen dess har jag mest suckat över att denna kvällen inte är slut ännu. Men en stund till sen ska jag nog gå och lägga mig. Imorgon är det ny dag och det vankas babysim, dock inte för min del. Får snällt titta på denna söndagen också sen väntar en till kväll ensam innan Tobbe går på frivecka.

Går bättre att bada i badbaljan nu när Astrid kan sitta upp själv. Växer så snabbt och kan ju inte sträcka ut sig liggandes i baljan längre.